Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-13, 11:46   #3
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Biltema er lagd for men

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Den forskningen har jeg også lest. Den var ganske klar på at mennesker av begge kjønn trivdes best i et arbeidsmiljø hvor det var en jevn kjønnsfordeling. Jeg ønsket dokumentasjon på at oppførsel og kjerringtakter var kjønnsbetinget.

Kjerringtakter er jo et veldig lite vitenskapelig begrep, så jeg vil tippe at det er gjort lite forskning på det. Man kan selvfølgelig lage seg en definisjon på hva kjerringtakter består i også forske på det, men jeg tror det vil være vanskelig å treffe den folkelige definisjonen godt nok, samtidig som det ikke vil være spesielt nyttig forskning.

At det finnes kjønnsbetinget oppførsel som ikke er kulturelt betinget er noe helt annet. Dette ser vi jo hos de aller fleste dyrearter, og menneskene er jo tross alt dyr vi også. Aggresjon er jo som du selv påpeker typisk mer fremtredende hos menn, siden testosteronnivå er en viktig faktor her, mens kvinner jevnt over bruker langt fler ord i døgnet enn det menn gjør. Og listen kan sikkert bli lang om man begynner å lete.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat