Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-07, 12:32   #27
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Syns du det virker kjipt? Ville du synes det var dumt om din konfirmant fikk et gratulasjonskort med 100 kroner i fra naboen?

Ut fra hva VI har gitt til naboer og slektinger de siste årene, så ville ikke JEG gitt 100,- nei.
Hva folk velger å gi er jo veldig opp til dem selv, og hvilket forhold man har. Og ikke minst, hvilken tradisjon man har når det gjelder å gi.
Slekta mi har alltid gitt lite i gaver, mens slekta til gubben alltid har gitt mye.

Nå har ikke jeg så gamle unger, men jeg vet at de har satt pris på en 100-lapp her og en 100-lapp der, og det er fordi er er lært opp til å sette pris på det de får.

Hvis man feks aldri har snakken med konfirmanten, men har litt kontakt med foreldrene så ville jeg nok ha valgt blomster framfor en 100-lapp.
Vi er så heldige at vi har supre naboer (store og små), og da stiller saken seg litt annerledes...