Klesskap - hvordan få orden i kaoset?
Vi sliter veldig med å ha orden i klærne våre. Det skyldes nok mye at vi har lite skapplass, mannen og jeg deler nå 1,2 m, men det skyldes også at vi ikke helt finner de gode løsningene. Nå skal vi pusse opp og får nytt soverom og nye muligheter. Rommet er stort, men har skråtak og vinduer, så veggplass til skap blir ca 2 meter. Det blir nok enten pax fra ikea, eller plassbygde skap som passer i rommet. I tillegg kan vi ha kommode eller andre løsninger. Vi har skap i entreen til yttertøy, og får bod med plass til turtøy osv.
Men så trenger jeg tips til de gode løsningene. Hvor mye klesskap trenger man? Hvordan organisere best? Jeg synes jeg rydder og rydder i skapet, men det blir fort rotete igjen. Brette eller henge opp? Halv eller hel hengelengde? Skuffer? Hvordan oppbevarer du undertøy og sokker? Skjerf? Bukser? Gensere? osv Hehe. Altså alle gode tips.
Og hva gjør dere med klær som er brukt, men ikke er skitne enda? Her ligger de på en stol på vent til de brukes igjen eller havner i skittentøyet. Mannens jobbe-ute-klær henger over rekkverket på trappa...
Jada, jeg vet jeg kan gå på ikea og se. Men jeg håper å lære av andres erfaringer, og fra folk som er gode på systemer.