Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-13, 12:37   #319
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Det er en rekke evalueringer som er gjort av Nav. Jeg husker ikke i farten, men tipper det er arbeidsdepartementet som står for det meste. Jeg husker ihvertfall at Nav hver eneste gang får kritikk og påpakk om å rette opp en rekke punkter. Blant annet holder de ikke mål når det gjelder veiledningsplikt overfor brukerne sine, og saksbehandlingstiden er langt over det som settes som standard i forvaltningsloven, folketrygdloven, sosialtjenesteloven og helse- og omsorgsbaserte lover. Personlig må jeg si at det mest prekære kanskje vil være å få på plass et uavhengig klageorgang for trygdedelen i Nav, ikke som nå at det er Trygderetten som er klageorgan. Dette er ikke uavhengig nok. Jeg mener det bør være fylkesmannen som er klageorgan, slik som i sosiale saker.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat