Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-13, 08:50   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilhørighet og bunad, er det regler på dette?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg bruker en hedmarksbunad som jeg har arvet etter mormoren til mannen min - uten å skjemmes, selv om jeg veit at noen synes dette er på grensa. Hele svigerfamilien er fra Hedemarken, mens jeg er romeriking. Mamma er fra Hedmark, da, men et område som har sin egen drakt og ingen særlig tradisjon for hedmarksbunaden.

Jeg synes arvede bunader er innenfor uansett, jeg. For min egen del synes jeg verdien av arvestykker er langt høyere enn "korrekthet", og ville for eksempel mye heller brukt en arvet sølje som egentlig ikke var "riktig" enn å kjøpe en ny, helt korrekt en.