Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-13, 11:45   #3
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Men det er da ingen her som sier at de forteller barnene at dette er kjedelig, så dette dropper vi. Jeg smiler og ler og koser meg i byen, fordi det er der jeg må være, fordi det er der barnene er. Jeg sitter ikke akkurat og sier, "skal vi dra til byen og fryse, eller skal vi sette på en film og finne frem snop her hjemme, midt på dagen".

Nei, hva de som er her sier til barna vet jeg ikke. Men har møtt folk, IRL, som sier at "vi dropper 17.mai, for barna synes det er så kjedelig", når det helt tydelig er de selv som ikke liker det. Og hvor barna har fått valget mellom tusenfryd eller 17.maitog. Jeg har også opplevd voksne som står sammen og prater om hvor slitsomt og kjedelig alt er, med barna surrende rundt beina. De får helt sikkert med seg budskapet.

Men de fleste barna jeg kjenner/jobber med gleder seg stort til toget, og lekene, og isen og pølsene (eller hva man nå har som tradisjon), og de fleste voksne også.

Jeg er helt enig i at det er god omsorg å verne barna hvis toget og folkemassen er forbundet med angst og sterke følelser.