Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-13, 19:46   #138
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Kan inntrykket av at det er slik komme av at du (og mange andre) tolker det at f.eks. jeg tar avstand fra å bli kategorisert som en som er spesielt omsorgsfull, kan gjøre mange ting på en gang, er god til og glad i å bake osv. til at jeg tar avstand fra disse egenskapene? For det gjør jeg virkelig ikke. Jeg tar avstand til at alle kvinner skal bli betraktet på den måten (dvs at folk regner med at jeg er slik eller sånn fordi jeg er kvinne, og ikke heller ser på hva jeg som person er god til), men det er selve kategoriseringen og generaliseringen her jeg er imot, ikke egenskapene. Det blir kanskje ofte ikke kommunisert tydelig nok, slik at mange som faktisk har disse egenskapene, føler at de blir sett på som mindre verdt/respektert?

Det blir jo gjerne egenskaper som assosieres med "typisk kvinner" det går hardt utover, fordi det er slik jeg blir kategorisert, og som jeg ikke kjenner meg igjen i. Det er jo tusen "typisk mannlige" egenskaper jeg heller ikke kjenner meg igjen i, men jeg blir ikke antatt å inneha dem, derfor påpeker jeg ikke at jeg ikke er slik heller.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat