Vis enkelt innlegg
Gammel 17-05-13, 23:45   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Bunad - søljeplassering! Hjelp!!

Jeg har romeriksbunaden - denne (L40):

Den har et mbivalent forhold til krymping og øking av størrelse i klesskapwr men nok om det.

I teirien skal den største brosjen i halsen oppe, og den mellomste nederst, hvis man har mer enn. Jeg har flere enn en - jeg hadde en gavmild mormor til konfirmasjonen.
Kotymen er omvendt - midterst størrelse over og stor nederst (eller var det omvendt hva som var "regel" og hva som var kotyme? Er ikke så farlig egentlig). Den minste er ikke foreslått til noenting.

Jeg har disse søljene:

Og denne

Og denne

Og jeg knoter hvert år med å henge dem pent spes ikke den minste forsvinner i støyen. Jeg detfor ofte den øverst i halsen, så den store, så den mellomstore. Det skal sies at med 3 søljer over hverandre hvorav 2 ganske lange forsvinner det litt nedd bysten liksom og jeg synes det ser litt rart ut.

Her er et bilde av meg som så litt mer bra ut på søljefronten enn det kaoset jeg opplever når jeg har dem på meg

Nå hsr jeg også fått sjal og lurer på å bruke den minste brosjen til å feste sjalet rett og slett Kan jeg det selv om det egentlig er en sølje til bunaden? (ofte brukt av barn). Kommer bunadpolitiet og tar meg? Er det faux pas? Jeg lurer til og med om jeg bruke den søljen å feste med på ene siden og en stor sølv litt sånn vikingpreget nøkkelformet nål til å feste på andre siden; evt. feste sjalet sammen med i midten.

Det kan kjøpes sjalnsnål til sjaletmen den skjøner meg ikke på siden det ikke er hull i sjalet så jeg forstå ikke hvor det skulle festes, og det visste ikke de i butikken heller. Hvordan funker en sliks sjalsnål?

Eller kan jeg sette den ned midt framme i livbeltet, der det etterhvert som jeg blir rik eller gift, alt ettersom riktig, vil komme sølvstølsbelte? Per i dag er beltet brodert.
Enlighten me :vrsågod:

Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:12.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat