Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-13, 23:33   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Loftetasje, vinduer og unger

Jeg er ikke vant til å ha soverom på loft slik vi har nå. Har alltid sovet på bakkeplan.

Jeg har panikktanker om åpne vinduer og klatrende barn.
Nå er det varmt, og vi trenger å åpne vinduene på vidt gap for å få skikkelig gjennomtrekk, og jeg syns det er så innmari ekkelt å skulle være nødt til å legge treåringen og så gå ut så jeg ikke har kontroll.

Hvordan løser folk dette da? Lar ungene bade i egen svette natterstid, eller er det bare jeg som er pinglete?

Nå har vi en jente som jeg mistenker aldri ville turt å klatre opp i vinduskarmen i det hele tatt, men jeg klarer liksom ikke stole på det heller. Så nå er jeg rett i nærheten til jeg vet hun har sovnet, eller jeg lufter før hun legger seg, og setter opp når hun har sovnet for så å sette på sikringen igjen når vi legger oss, for da er det kjølig nok der inne.

Skal feste på myggnetting på vinduet, men den holder jo ikke om en unge bestemmer seg.

Det er slike "gammeldagse" vinduer man åpner utover og med stolpe i midten. Barnesikringen gir stor nok åpning i vanlig trøndertemperaturer, men når det er varmt er det ikke nok altså.