Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-13, 00:59   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi har hund og katt. Huskatt og rasehund.
Kun hunden er forsikret.
Hr aldri tenkt på å forsikre katten, og nå er han ti år og jeg tenker det ikke er vits i.

Ellers er jeg fra bygda og har vel et litt lettvindt syn på katter selv om jeg nok er en av de som tar ekstra godt vare på katten min, og tenker som så at om han blir alvorlig syk så kommer vi til å avlive han. Enten selv med skudd i skogkanten, eller sprøyte hos veterinær. Kommer helt an på hva som ville vært årsaken til avlivningen tror jeg.

Mannen har avlivet utallige katter med børse rundt om på bygda her, og det er ofte bedre enn å gi stakkarene en stressende tur i bil før de blir avlivet. Da er det stort sett snakk om hjemløse katter altså.
Vår katt er forøvrig chippet og kastrert, og går stort sett ikke av tomta her, så begrenset hva som kan skje foruten sykdom egentlig.

Hunden derimot, hun har en del turer innom dyreklinikken, og forsikring er et must med denne typen hund. (Jack russel terrier)
Aktiv og tøffere enn toget, så vi har vært igjennom et par kloskader og tanntrekking.

Hadde vi anskaffet kattunge er jeg litt usikker på hva jeg hadde gjort.