Sv: Tips og råd: Overgang til mer vegetarisk og økologisk kosthold
Dette er forresten en av mine favoritt-tofuer. Jeg pleier å lage mengdevis om gangen og ha i en boks i kjøleskapet, for når den er kald smaker den veldig kyllingaktig, og da bruker vi den i wraps, på brødskiva, i salater osv. Helt fantastisk! Til og med den sære femåringen min elsker dette. Jeg varierer krydderet etter hva jeg har, men bruker alltid masse løkpulver og hvitløkspulver, samt hvitløkspepper, og også mer næringsgjær enn i oppskriften (den bør ikke sløyfes i oppskriften). Bruker vi tofuen til taco, og det anbefales, har jeg i tacokrydder også.
Til taco bruker vi forresten ofte denne soyafarsen, den er såpass lik karbonadedeig at mange veggiser vegrer seg for å bruke den, men for oss som faktisk liker kjøtt er den perfekt! Jeg kjøper den på Mega, koster ca. 42-43,- kroner. Vi har alltid slike i fryseren, men jeg kan like godt droppe den til fordel for bønnemos eller tofu også. Farsen er forresten GENIAL i lasagne, der bruker jeg den alltid. Har ikke prøvd å lage kjøttkaker og lignende av den, men det står på teste ut-planen for fremtiden. Til nå har jeg brukt en burgermix fra Veganlife til kjøttkaker, den har helt riktig smak og konsistens og skal bare blandes med vann. Vegourmet burgerdream, tror jeg den heter.
http://www.veganmisjonen.com/2012/11...addertofu.html