Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!
Opprinnelig lagt inn av Misty, her.
Vis meg èn regjering som virkelig har innfridd valgløfter.....
Jeg tror ikke noen tidligere regjering har gått ut med så konkrete og så målbare valgløfter som den sittende regjeringen. Det er verste er ikke egentlig at de ikke kan innfri alt de har lovet, men at de går i stikk motsatt retning av hva de har sagt, det blir virkelig påtagelig.
Eks. 1: Vi skal ikke røre kontantstøtten. Det tok fem uker før den ble redusert med 10%
Eks. 2: Vi skal innføre et varmt skolemåltid. Dette ble senere redusert til å bare gjelde frukt og grønt. Det tok tre måneder før emballasjeavgiften økte slik at skolemelken vi betaler for selv økte med over 30%
Eks. 3: Makspris i barnehagen fra 1.1.07 skulle være på 1750 kroner. Ikke bare ble den ikke redusert, den ble indeksregulert opp i stedet.
Hadde de enda gjort ingenting med noe av alt dette, ville det ha vært dårlige greier, men når de gjør tingene verre enn de var før og går i stikk motsatt retning av sine egne løfter, DA blir det virkelig merkbart at de har brutt det de har lovet og DET tror jeg er verre enn vi noen gang har opplevd med noen annen regjering tidligere.