Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-13, 22:45   #20
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis medisin til barn

Reglene fra Helfo blir bare mer og mer innfløkte, og mer og mer spesifiserte. Noe som krever at legene i stadig økende grad forsikrer seg om at reseptene de skriver under på er korrekte. Farmasøytene hadde i mye større grad tidligere, mulighet til å intervenere for å rette opp feil og mangler (som det jo er mange av - formelt sett), men når alt i større grad går elektronisk, er ikke det ikke alltid vi kan gjøre noe hvis utgangspunktet er veldig feil. Jeg blir av og til kjeftet på av fortvilte og sinte pasienter, for ting jeg ikke kan gjøre noe med, og er veldig glad i kundene som viser forståelse for at jeg tross alt bare er "budbringeren" i dette store helsesystemet.

Jeg er veldig glad for e-resepter, og har stor respekt for at Helfo må innskjerpe mengdene som folk henter ut "fordi det er gratis" og "fordi de har krav på". Hvis Helfo hadde sett mengdene med fullt brukbare legemidler som jeg HVER DAG destruerer på apoteket (fordi folk har en tendens til å hamstre) er jeg sikker på at de hadde laget nye regler med enda strammere hentefrekvens og kun små pakninger ved første gangs forskriving. Folk kommer inn for å destruere BÆREPOSER med legemidler de som hentet på blå resept; før de skiftet terapiregime og ikke trengte akkurat DE inhalasjonsmedisinene lenger...

Vi er knallheldige