Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-13, 21:03   #10
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sy inn klær

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er det noen som har erfaring med å sy inn bukser? Det kan selvfølgelig variere etter hvordan de er sydd, men fins det noen generell regel på hva som blir finest - å sy inn i sidene eller bak? Eller blir det bare noe kløn uansett?

Du skal sy inn fra alle sider. Det vil si, hvis du skal forminske et mønster må det forminskes i alle retninger. På en bukse som skal en størrelse mindre, bør du sy inn i baksøm, sidesøm og skrittsøm (men jeg hadde kuttet frontsømmen på grunn av glidelås etc).

Selvfølgelig kan det være noe med fasongen eller kroppen (da jeg var str 36 i livet, var jeg str 42 i sittehøyde. Og nå er jeg fremdeles str 42 i sittehøyde, men 46 i i livet. The times they are a changing. ), men jeg regner med at dette er en bukse som har vært fint til din fasong i utgangspunktet (hvorfor ville du ellers sy den inn?)