Hvorfor hater "mannen i gata" barnevernet?
Jeg har diskutert meg halveis grønn på FB, fordi folk virkelig HATER barnevernet. 
Virker som "mannen i gata" da ofte har en i familien eller nær venn som selvfølgelig er blitt misshandlet og fratatt barna på urettmessig grunnlag. Og som mener at BV burde legges ned, for de gjør feil i 90% av sakene, og vel ja regla ligger på det stadiet der.
Og joda, jeg sier jo ikke at BV ikke gjør feil, for det gjør de jo absolutt, det er desverre en av svakhetene til oss mennesker og det er at vi gjør feil. Og desverre får jo da BVs feil en ganske grusom greie for mange barn og familier.
Sånn kort fortalt, jeg er selv BV barn, vært det hele livet, fra jeg var 6mnd til jeg var 18år. Og grove feil ble gjort i min sak, og jeg brukte mye av tennårene på å hate BV. Men så er jeg liksom blitt "voksen" og for meg så er BV noe vi MÅ ha, til og med endt opp med å jobbe som tilsynsfører for denne instansen jeg så inderlig hatet. Men ser tilbake på det, så var det nok ikke instans, men personer som aldri burde jobbet der de gjorde. Og der er jeg nok litt fortsatt. 
Hjelp meg litt å forstå.
Hvorfor er hatet mot BV så sterkt?
Skjønner ikke alle at BV er noe vi MÅ ha?
Hva mener "folket" at vi ellers skal gjøre?

Og ja, jeg lar meg nok lett provosere utifra folk på FB som diskuterer med bakgrunn i EN sak, for det er nært familiemedlem som er i den saken. Skulle jo aldri latt meg provosere så lett, meeeeeen vi er da bare mennesker som sagt.