Sv: Tips til billig bryllup?
Kjenner du noen som er flinke med blomster? Evt kjenner noen som kjenner noen som kan gjøre en liten jobb for en billig penge? Da kan du få laget brudebuketten ganske billig. Mamma og mormor laget min bukett. Vi kjøpte en rund "form" på en blomsterbutikk, og sånn grønn tape. Rosene (mørk røde fløyelsroser) kjøpte vi direkte fra et rosegartneri. MYE billigere enn å kjøpe gjennom blomsterbutikk. Betalte ca 700 for 200 roser! Så kjøpte vi små telysholderglass på Ikea, perler og limpistol og sand på nille, og ordnet bordpynt og knappehullsblomster selv også. Og det ble MYE billigere enn om vi skulle kjøpt det i blomsterbutikk!
Kjøpe brukt kjole er jo et godt tips! 
Skoene trenger ikke være fra brudebutikk heller. Jeg fant et par fine hvite i "silke" på whedins til 400, som passet perfekt til brudekjolen. Korsett lånte jeg av søskenbarnet mitt, og strømpene og trusa var fra lindex.
Alt som kan lages selv, kan spare deg penger. Mat, kaker, oppdekking av bord osv. Vi fikk også venner av familien til å servere i bryllupet. De fikk en flaske vin hver som takk for hjelpen.
Vi hadde også bryllupet hjemme hos mamma og pappa. Men det trenger ikke være så altfor dyrt å leie lokale heller. Europris/Nille og den slags butikker selger billige glasser om dere trenger det, samme med service. Men om dere har fra før, så er jo det supert. Mange festlokaler har også service. Det er bare å spørre når du undersøker.
Lykke til med bryllupsplanleggning! Det er kjempespennende!!!