Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-13, 10:59   #42
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er forskjell på umiddelbar hjelp og langsiktig. Jeg er helt enig i at å gi en slant til tiggere ikke hjelper på problemet som helhet, og hvis det ikke jobbes strukturelt samtidig så havner man i en ond sirkel. Allikevel er det noe med å se mennesker i en svært vanskelig situasjon.

Denne tråden har gjort meg ganske uvel, her sitter vi, stinne av penger og vurderer hvem som er verdige å få slantene våre. Er det de som har vært så flinke at de har lært seg å spille, slik at de kan underholde? Er det de som er våre egne, som har havnet i vonde situasjoner ut fra dumme valg? De som har reist fra familie i et land fullstendig uten sikkerhetsnett i et håp om å kunne tjene nok til å sende ungene sine på skolen, men dessverre ikke kan spille et instrument, eller ikke er like fattige som sultrammede i Sudan, de er det ikke så viktig med?

Fattigdomsproblemet i Europa er like mye vårt som Romanias. Og imens jeg leter etter en organisasjon som jobber godt for deres levevilkår så gir jeg gjerne bort det jeg har av småpenger (det er dessverre ikke så ofte, siden jeg som regel bruker Visa). Men har jeg ikke småpenger ser jeg den som spør i øynene, og svarer beklager.

I Norge nå så diskuteres det opp og ned og i mente hvordan vi skal sørge for at tiggingen ikke syns. Det finnes ikke en offentlig debatt på hvordan vi kan gjøre noe for å få bukt med problemet.

Jeg er enig i dette. Jeg får litt dårlig smak i munnen når jeg leser ordene fra de som faktisk krever underholdning for at de skal gi fra seg en slant.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat