Sv: Abort etter uke 12
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Meissa: Hvorfor denne personen skulle være et forumtroll kan jeg ikke forstå, det er et reelt dilemma som mange kvinner befinner seg i i løpet av livet. Og om akkurat denne personen skulle ha vært et forumtroll, så er det ganske mange andre som søker rundt på nettet etter svar på sine tilsvarende dilemma, som ikke fortjener å bli møtt med fordømmelse. Det er ingen prinsippielle grunner til at grensen for fri abort er satt ved 12 uker, jordmorforbundet og flere andre har visst diskutert om den kunne vært flyttet til uke 16. Fosteret er uansett ikke levedyktig.
Ja, det er det sikkert, men denne personen har bare dette innlegget og det er litt rart å starte med et slikt dilemma. Det er vel gjerne nettopp dette forumtroll gjør, om jeg har skjønt det riktig. Jeg tror ikke det er så veldig usannsynlig i hvert fall. Vedkommende har uansett fått mange nyanserte og gode svar og jeg står fortsatt for det jeg mener og må også få være med å farge diskusjonen siden jeg er med her.
Jeg klarer uansett ikke å diskutere dette så jeg trekker meg like gjerne over til andre tråder som omhandler hyggeligere ting.