Sv: Hva har dere med i bilen - nå med ordentlig poll
Annet: Lommelykt, spyleveske, olje, kniv til å kutte sikkerhetsbelter med, vindusknuser. Det å ha en skikkelig lommelykt har jeg lært den harde veien.
Stoppe på en øde strekning natterstid, speilblank kjørebane og elgpåkjørsel gjør at man ser behovet for lommelykt og da litt sterkere enn pocket varianten.
Vinterutstyret du har nevnt kjører jeg ikke rundt med annet enn hvis vi skal på langtur over fjell f.eks.
Startkabler bruker jeg ikke. Ikke hjelper jeg til med startkabler heller, men jeg ringer gjerne etter hjelp.
Dersom jeg bruker startkabler kan det resultere i at min bil stopper pga elektronikk, ikke for å være vanskelig. Husnøkler har vi ikke.
Jeg må ha vannflaske i bilen, er den tom må jeg stoppe å fylle den.
Ellers har jeg alt annet på lista i bilen er+ reservedekk, dekkskum, jekk og sånn dings til å sette boltene på dekket med. Jeg har en liten "brønn" i bilen med alt utstyret mitt om ulykken skulle skje. Kniv til å kutte belte og vindusknuser ligger i gripeavstand fra førersetet.
Dekkskum kan redde deg fra å måtte skifte dekk i stivkuling og snødrev hvis du har punktert og ikke ødelagt dekket helt. Anbefales! Også lært den harde veien.
Sist redigert av Fløyel : 24-06-13 kl 01:21.
|