Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-13, 11:04   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Katter er jo dyr som liker å streife rundt på egen hånd. Ergo forsvinner de noen ganger, de blir påkjørt, rømmer hjemmefra og er frie sjeler som gjerne adopterer nye familier, koser seg i andres hagemøbler og inntar andres hjem med den største selvfølge. Jfr. en annen tråd her inne hvor en FP-familie ble adoptert av en liten katt.

Selv har jeg et litt blandet forhold til katt. Jeg liker katter. De er søte og morsomme å se på, de er atletiske og fine og utrolig vakre, de aller fleste. Men de bæsjer i hagen min og gauler og hyler på terrassen min om natten. Eneste grunnen til at jeg tolererer å ha nabokattene på besøk, var at jeg så at en av dem fanget en rotte for ikke lenge siden. Da er jeg villig til å tilgi en viss grad av nattegauling i hvertfall, hvis de fanger ekle rotter. Jeg er dog ikke sikker på om jeg synes at en rottefangingen oppveier for bæsjing i hagen og kattehår i rottingmøblene på terrassen. For ikke å snakke om hvor utrolig redd pøbelprinsessen ble da hun var alene hjemme og naboens katt kom gående over stuegulvet hos oss.

Jeg har hund selv, og hun går bare løs i egen hage, og jeg plukker selvsagt opp etter henne når hun gjør fra seg. Hunden min spiser kattebæsj hvis hun finner det i hagen. Jeg synes det er utrolig mye eklere å plukke opp kattebæsj enn hundebæsj , og må innrømme at jeg av og til forbanner nabokattene opp og ned. Selv om det er trist når de blir påkjørt - og det blir de her vi bor, atlså - vi bor tett på en av Norges absolutt mest trafikkerte veier.

Er det greit at naboens katt utfolder seg fritt hos deg? Hva synes du om kattehold der kattene ferdes fritt ute? Hvordan synes du evt. katter skal holdes for at det skal være greit?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat