Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-13, 13:04   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Der vi bor, er det en haug katter i nabolaget, inkludert vår. Vi har bodd på samme sted i snart 14 år, og jeg kan, med hånda på hjertet si at jeg aldri har opplevd gauling om natta (bortsett fra når grevlingene begynner å sloss utenfor.) Ei heller har jeg opplevd å finne kattemøkk i hagen. Aldri har jeg hørt katteløse naboer klage over fenomenet heller - med mindre alle nabolagets kattekrek har rotta seg sammen (pun intended) og blitt enige om å skite i alle andre hager enn hverandres, samt synge opera hos andre enn seg sjøl. Eller, så er det mulig naboene syter her, og i andre fora, i stedet for direkte til meg og de andre katteeierne, og da er det fint lite vi kan gjøre. (Og nå er kattekreket vårt så gammel at er han ute, og så må på do, står han på bakdøra og mjauer, så vi kan slippe ham inn og han får løpt til kassa si. )

Jeg har fått en hyggelig sagt beskjed en gang, om at pusen vår godt kunne like å ligge i barnevogna til ene naboen. Når slikt blir sagt, og det på en så fin måte, er det bare en fryd å kjøpe inn "katt deg vekk," og liknende remedier, og donere til henne, for å sørge for at katta ikke ville dit mer. Problem løst, og alle parter fornøyde.

Ikke er vi plaga av rotter og mus i nabolaget, heller.

Og jeg er høyst enig i at det er en pest og en plage at folk ikke kastrerer kattene sine. Ingen banner høyere enn meg, når det dukker opp ukastrerte kattejævler i nabolaget som pisser ned alt.