Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg tenker vel rett og slett litt anerlefes enn deg når det gjelder dette. Jeg blir stadig plaget av veps i egen hage og jeg liker ikke hunder verken i eller utenfor båndet sitt, men jeg forventer ikke full kontroll på natur og dyreliv. Selv synes jeg det er kjipt med måkedritt også, men det er naturen, liksom.
Det er mange poeng her. Det finnes massevis av dyr i naturen som jeg ikke liker, men som jeg bare rett og slett må akseptere finnes. Veps. Humler. Bier. Mygg. Edderkopper. Mus. Men dette er ikke kjæledyr som andre mennesker har anskaffet seg for egen nytte og glede. Det kan faktisk ikke sammenlignes.
Jeg har forresten ikke tenkt å forsvare dårlige hundeeiere. Hvis man har en hund som bjeffer, hopper etter folk og regelrett plager andre når man har den i bånd, så bør man kanskje ikke ha hund. I alle fall bør man ikke lufte den der andre mennesker går. Samtidig syns jeg man må akseptere at folk lufter sine relativt veloppdragne hunder. På samme måte som man må akseptere (eller i det minste ikke slå ned) fulle folk, narkomane og ikke minst pågående selgere.
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Og selvfølgelig kan folk la være å skaffe seg katt. Men deg synes jeg slett ikke de skal. Katter er flotte dyr.
Jeg syns også katter er flotte dyr! Jeg vil mye heller ha en katt enn en hund, for eksempel. Likevel: Hvorfor er det greit at naboens katt går og er i min hage? Hvorfor? Jeg forstår det ikke.
oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
|