Sv: 100 places that can change your child's life
Vi skal i hvert fall ha en rundreise i USA, som et minimum nok til at de får en smak av hvor mangfoldig det landet er. Jeg var voksen før jeg skjønte den himmelvide forskjellen mellom østkyst og vestkyst og nord og sør og midt i.
Afrika og safari. Det har jeg ikke gjort selv, og det står for meg som noe man bare "må" gjøre. (Klarer ikke å formulere det bedre enn det).
Pyramidene.
Og så har jeg selv veldig lyst til å oppleve India. Det står for meg som et fantastisk mangfoldig, vitalt, omstillingsdyktig, kontrastfylt og spennende land. Men mannen min, som hater folkemegder og trengsel, ser på meg som om jeg skulle ha rablet helt når jeg nevner det. 
En annen ting: Siden vi ikke har hytte, så prøver vi å bruke marka mye, og jeg syns det har en verdi i seg selv at ungene skal kjenne marka og alle mulighetene den har veldig godt: Turnettet, hyttene, selvbetjente, betjente, kanopadling og telt. Det er også noe jeg selv har oppdaget først som voksen, sånn ordentlig, og det er jo helt fantastisk!