Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Det har ikke så mye med hva man "har lov" å beklage seg over for min del. Jeg har da lest klaging og sutring om det aller meste, og jeg tenker at ventilering er lurt og fornuftig helt uavhengig av hva problemet måtte være. Men kattetrådene på Fp skiller seg ut, synes jeg, og jeg leser katteregulering (avliving) og båndtvang og å ville katter til livs (unødvendig dyr, skadedyr) i innlegg etter innlegg, og jeg stiller sånt som dette i samme kategori som å klage over at fugler kvitrer så man ikke får sove. At man ikke anser seg og sin hage som en del av fellesskapet, men et adskilt domene man har full råderett over.
Jeg hadde definitivt anskaffet meg kattekasse hvis naboene ønsket det, hvis min katt var et problem for andre, og det er jo meget mulig at folk i naboalget (Selv om de fleste har katt eller hund) brenner inne med irritasjonen sin, i så fall vil jeg plassere problemet et helt annet sted enn på meg og på min katt. Har du et problem, si fra, men husk at også drittsekker har katt, men jeg vil likevel tro at de aller fleste er medgjørlige og samarbeidsvillig bare de blir gjort oppmerksom på det.
|