Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-13, 23:56   #291
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tenker ikke at man trenger å ha så stor sympati og med-akking med dem som opplever ødelagte hageputer og økt arbeid med fjerning av bæsj, men det kan være fint å ha litt empati og være veldig klar over at det valget man tar ved å ha katt også er et valg som også kan få konsekvenser for andre enn en selv.

Hvis en nabo kommer på døra og vil ha erstatning for hageputer verd et par tusen fordi det er nedtisset av en katt som sannsynligvis er din. Hadde du betalt? Hvor mange ganger hadde du betalt? Hadde du forventet at det var naboen som skulle passet bedre på putene sine? Hadde du krevd bevis for at tisset stammet fra din katt?

Nå har jeg da skrevet til det kjedsommelige at jeg har empati med katteplagede, ja?

Det neste avsnittet ditt illustrere det jeg opplever som litt høy intensitet i diskusjonen - er dette en vanlig situasjon? At folk får hageputer for tusenvis av kroner tisser ned igjen og igjen og igjen? Mine katter er kastrert av hensyn til omverdenen, så naboene slipper sterk hankatt-urin. Utover det, kommer jeg naboene mine i møte på en svært høflig og empatisk måte enten det skulle være dyr eller barn eller ugress eller vedlikehold av fellesarealen på agendaen.

Nå ble jeg akutt lei av grøt tråden, kjente jeg, men det er helt sikkert like greit for jeg har sagt akt jeh har å si og vel så det.