Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-07, 12:00   #28
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17.mai. Hva skal dere?

Vi følger tradisjonen som mamma og pappa hadde med meg og min søster-

Vi ser på barnetoget til skolen vi sokner til, som guttungen nå også går i.
Da går vi rett oppi gaten her, unge og gamle kryper ut av sitt lune hjem den dagen for å få med seg dette.
Alle venter til bussen har kjørt forbi med tuutende horn og flagg, så kommer toget.

Så er det hjem å slappe av litt før vi skal til Borrehaugene å la barne løpe rundt å leke.
Så blir det et stykke napolionskake, pølse og is til alle.
Som er tradisjon,spiser aldri/sjelden den kaken andre dager i året, den hører 17 mai til.
Her treffer jeg mennensker jeg kun treffer på 17 mai, skravler å koser oss.
Vi som var unger på 70-80 tallet vi er der nå med våre barn, er såå koselig.

På ettermiddagen går russertoget og borge/teknikker toget.
Der sitter jazz klubbens medlemmer på et lasteplan og spiller musikk, marine musikken spiller i dette toget og alle andre klubber av ymse slag viser seg frem med sang og dans i toget.
Veldig morro å få med seg.
Russetoget ser vi ikke på pga en vet ikke hva de kan finne på, kjedelig å få et egg utover bunaden.

Men det andre toget er morro å se.
Mye god underholdning.
Byen er alltid full med boder som selger jalla ting, is boder, karuseller etc..
Er stappfullt med mennesker nesten uansett vær-

Hvert år så samles alle barnehagene i kommunen på en skole i byen, de går felles tog, og alle skolene i kommunen stiller med sitt korps og drill jenter, så¨ vi får musikk så det holder etter.
Pelle Politibil leder toget igjennom byen og ned til parken hvor det blir holdt tale.
Vi foreldre tropper opp å ser på ungene som er såå fornøyde.
De får pølse og is på barnhagen før de går i tog.

Dette er et tog som er vanvittig langt og veldig morsomt å se på.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat