Sv: Barnehagetilvenning
Opprinnelig lagt inn av vixen, her.
Jeg er rimelig sikker på at jeg ville fått med meg om junior var utrygg i begynnelsen. Han var en trygg, blid og utadvendt unge. Ble godt likt av voksne og barn. Det var først i fjor da han var fire at han hadde en periode han absolutt ikke ville i bhg. Protester hver morgen. De ansatte sa han lekte hele dagen og de merket ingenting på han bortsett fra at de så han var litt mer klengete i leveringssituasjonen. Dette gikk over igjen og nå er det greit.
Jeg tror de fleste foreldre er veldig var jeg på ungene sine og at man fort merker om de ikke har det bra. Det at de av og til ikke vil i bhg eller gråter ved levering trenger ikke bety at de ikke har det bra når de er der nødvendigvis. Vi skal forhåpentligvis snart ha nummer to i bhg og er spent om det går lik bra. Blir det noe problemer så håper vi jo at vi kan løse det sammen med bhg på en best mulig måte.
Om barnet ser ut til å trives og bhg melder tilbake om at det går greit så må man jo bare stole på at det sånn. Jeg tror som sagt at de fleste får en vond magefølelse som følge av endring i adferd/reaksjonsmønster/humør hos barnet om det ikke har det bra.
Jeg rakk ikke å svare før nå, men kan egentlig bare slutte meg til det vixen sier.