Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-13, 22:09   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?

Jeg ser betenkelighetene, men jeg er ikke med på en "sier du a, så må du si b og så c"-argumentasjon. Det går faktisk an å bestemme seg for at grensa går på b og holde på det. En sjuåring er stort sett i vimsealderen, men stor nok til at de kan gå fritt. Spørsmålet er hva som skjer idet de glemmer klokka. Hvis man da kan ringe til 4 utvalgte foreldre eller gå seg en runde og finne dem igjen er det ikke noe problem, men hvis man må forlate sovende småbarn og løpe rundt i boligfeltet er det ikke noe særlig. Unger er veldig forskjellige. Jeg tenker at gps-tracking kan være helt greit på yngre barn hvis teknologien er der. Idet barnet selv ikke lenger synes det er greit synes jeg heller ikke det er greit lenger. Jeg ser at grensa mellom trygghet og overvåkning er hårfin, men etter å ha vært på desperat jakt et par ganger ville jeg vurdert det dersom det hadde vært mulig. Løsningen for vår del ble mobil, jeg ser ikke helt at det er noe mindre invaderende egentlig.