Tråd: New York
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-13, 23:07   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York

Vi tok tog fra flyplassen. Ellis Island var ikke åpent for besøkende da vi var i NY i mai. Frihetsgudinnen fikk vi også bare sett fra båt. Helt i orden for meg. Vi foretrakk å styre unna de verste turisttingene (som guidede turistbusser og båter) og utforske NY på egenhånd ved hjelp av kart, gode sko og litt t-bane. Planlegging og googling på forhånd var alfa og omega, både når det gjaldt å finne butikker, kafeer og spisesteder som ikke bare var "helt greie". Central park er absolutt verdt et (langt) besøk. Start midt i og rusle nedover motstrøms til der alle andre begynner. Brooklyn har også mange fine områder, spis gjerne middag/lunsj på Siggys good food. Dersom musikalen The book of mormons fortsatt spiller ville jeg sett den og minst en til. Av butikker har outleten Century 21 rett ved ground zero stort utvalg og gode priser - men det krever at man bruker litt tid og tisser før man stiller seg i kø til prøverommene.

Tasting menu på Bouley var helt fantastisk. Vi spiste middag der men de har lunsjmenyer også. Luzzo's har noe av den beste pizzaen jeg har smakt.

Etter å ha søkt litt på NY-tips her på FP skjønte jeg at High line park var et must og den anbefalingen kan jeg bare underskrive. Virkelig en opplevelse - ikke bare en park men en installasjon.

Sist redigert av Mei : 10-07-13 kl 23:38.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat