Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-13, 18:35   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Kjolemønster som er større foran enn bak??

Frøkna og jeg syr kjole, og da jeg skulle legge sammen front- og bakstykket, oppdager jeg at fronten er drøye fem cm bredere enn bakstykket.

Jeg har aldri vært borti et kjolemønster der ikke for- og bakstykkene er like brede, og nå mistenker jeg sterkt at det er feil i mønsteret vi har brukt – eller kan det stemme at kjolen skal være slik?

Jeg har målt mønsterdelene, og når jeg legger sammen delene foran og bak får jeg at bredden på kjolekanten foran er 67 cm, mens bredden på kjolekanten bak er 58 cm, så det er ikke jeg som har klippet feil, det er mønsteret som er slik.

Det er dette mønsteret. Stoff & Stil-mønstrene er ferdigklippet, så det er ikke meg som har bommet på mønsteret heller.

Bildet viser for- og bakstykket lagt over hverandre. Det er forstykket som ligger underst, og som er tydelig større enn forstykket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat