Tråd: "Jenteleker"
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-13, 14:46   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jenteleker"

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Virkelig? Aldri lekt med Lego, Brio-tog, bøtte og spade, ball, brettspill, perler, tegnesaker, plastilina eller noe annet som er unisex?

Joda, men stort sett gutteleker, og jeg ser at jeg nok var litt kategorisk og burde skrevet stort sett og ikke kun. De har lekt veldig lite med tegnesaker, perling, plastelina, bøtte og spade hjemme. I barnehagen har de nok lekt med dette også, men ikke hjemme som sagt. Lego har de lekt med, men de velger alltid det som andre vil betegnet som typisk guttelego. For det er desverre sånn at mange betegner ninjago,star wars, pirates of the carribien osv som guttelego.
Briotog har de aldri interessert seg for, og minstemann liker enda ikke brettspill.

For å si det sånn så leste jeg akkurat et spørsmål på en facebookside for lekebutikken der en mor lurte på om ninjago var jenteleker for de hadde vært der og handlet "forundringspakker" som var merket med jente, og inni der var det en ninjago. Moren lurte på om det var mulig å få byttet. Så at mange ting betegnes som gutte/jenteleker er nok veldig vanlig.