Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-13, 11:46   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

For de fleste er det ikke en reell mulighet å kjøpe i stedet for å arve altså.

Poenget med en fordeling av midler er jo rett og slett at man skal - tadaaaa - fordele midlene. Ja, så blir man tynnet ut eller må selge bedriften når den skal overføres til neste generasjon. Javel. Men man har likevel mye mer penger enn de som ikke har foreldre med en bedrift å overføre til neste generasjon.

Det er liksom det som er selve poenget med en fordeling av midler. Man må ta fra noen for at andre skal få mer og at verdiene skal fordeles. Vi kan ikke alle sammen leve av at Røkke skal fordele sine midler ... De som har mest (og det har man typisk om man har en familiebedrift man må arvebeskatte) må regne med å fordele litt av sine penger til de som har minst.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat