Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-13, 17:24   #73
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Poenget er at småbedrifter genererer inntekter til staten gjennom verdiskapning og arbeidsplasser. Jeg er sterkt i mot både formueskatten på arbeidende kapital og arveavgift.

Vi trenger mer risikovillig kapital her i landet, ikke mindre. Ellers har vi snart ikke en gang råd til å klippe håret til hverandre.

Jeg er ikke helt uventet fullstendig enig med deg.

Je kjenner flere i min nærhet som vurderer sterkt å stenge hele bedriften (som gir inntekt til staten og arbeidsplasser) for at formueskatten holder på å ta knekken økonomisk på eierne. Noen av dem har dyre maskiner i bedriften, men de har ikke noen høy pris på andrehåndsmarkedet, men bedriften i seg selv vurderes høyt og gir dermed mye i formueskatt for eierne. Personene har nødvendigvis ikke mye penger. De må da ta utbytte fra bedriftene for å kunne betale skatten. De hadde selv ønsket å beholde pengene i bedriften så at bedriften kunne investere mer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat