Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-13, 12:42   #95
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og jeg er egoistisk nok til å kjenne at jeg, personlig, ville sett det som forferdelig trist om jeg arvet en bedrift mine besteforeldre, eller besteforeldre, møysommelig hadde bygd opp, for så å måtte selge bedriften ut av familien, fordi jeg ikke hadde hatt råd til å betale arveavgift. Pengene jeg hadde sittet igjen med i fortjeneste, ville føles temmelig tomme, tror jeg.

Og så har du feks familiehytter i sjøkanten. Som er blitt så mye verd at når de skal arves så har de ikke råd til å beholde den pga arveavgiften så den må selges. Og hvem kjøper den? Joda, de med masse penger. Og de som arvet den får riktignok masse penger, men de ville heller ha hytta og de gode minnene.

Arveavgift er (i mine øyne) noe forbanna tull. Og at folk skal mått selge familiebedrifen for å betale avgift til staten er horribelt. Som flere i tråden har sagt før - verdiene sitter jo ikke nødvendigvis i kontanter i banken, men i verdier i bygg og utstyr. At folk skal måtte selge foreldrenes livsverk eller belåne seg til pipa er bare trist.

Behovsprøving av barnetrygden vet jeg ikke nok om til å mene nor om. Kontantstøtten jeg mot.