Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?
Jeg skjønner ikke denne "nye" nummereringen til nikon på tusentallet. Er det sånn at D600 og 800 er en fortsettelse av serien fra D200 og 300, mens de på tusentallet egentlig er en fortsettelse av d70-80-90-og så var man i ferd med å kræsje i semiproffserien?
Jeg ser i øyeblikket på 7100, 600 og 800. 800 tror jeg ikke jeg trenger, det blir litt dyrt i forhold til hva jeg kommer til å få utav det tror jeg. 600 får jeg en hverken-fugl-eller-fisk-følelse av, er det en utgående modell tro? Noe sier meg at det kanskje er 7100 som er riktigst for min del, det er ikke ekstremt dyrt og det virker bra for sånne som meg når jeg leser tester.
Det som er mitt bruk av speilreflekskamera er stort sett ganske tradisjonell fotografering. Jeg har nok foto litt mer som en hobby enn å bare ta snapshots av familien selv om jeg bruker det mye til det siste også. Videomuligheten på kameraet har jeg knapt brukt, heller ikke live view-funksjonen, jeg bruker det mest som et tradisjonelt speilreflekskamera. Jeg ønsker meg et fullformatskamera.
Jeg tror jeg skal se om jeg kan få med et objektiv med litt rabatt samtidig, spørsmålet er hva jeg skal satse på, jeg ønsker meg 80-400 og en vidvinkel. Vi får se.