Sv: Spredning av nakenbilder
Interessant vinkling. (Personlig har jeg vært mest opptatt av den "gode" måten Høyre har håndtert saken på - dette blir selvfølgelig ekstra grellt etter Vågå saken, og Arbeiderpartiet sin håndtering der.)
Jeg synes i hovedsak det er to viktig prinsippiell forskjell mellom denne saken og Kåre Conradi saken
Det ene er at det ble spekulert i at han selv hadde vært med på å starte spredningen av bildene. Nå må jeg ta forbehold om hva jeg husker, men i denne saken er det helt klart at det er noen som har kopiert private bilder, uten de som er på bildene er klar over det, det var det så vidt jeg husker ikke i Kåre Conradi saken. (Det manglet en "gjerningsmann" for å si det slik)
Det andre er at Kåre Conradi ble intervjuet om dette om ikke lot til å ta det så alvorlig. Mennesker har jo forskjellige intimsoner (det holder å rusle inn på sex og samlivsforumet her på FP for å skjekke det!). Og jeg er av den oppfatningen at hvis noen gjør noe mot noen som ikke føler seg skadelidende på noen måte, så er det mindre ille enn hvis det gjøres mot noen som er skadelidende. (Samme argumentasjon som at jeg mener vold mot barn er verre enn vold mot voksne på grunn av offeret sin posisjon. NB! Betyr ikke at jeg synes vold mot voksne er ok, bare så det sagt).