Sv: FERIE! Jeg har ferie!
Ferieoppholdet hos svigermor ble mer eller mindre akkurat som forventet, på de aller fleste vis, både soooooool, litt bading, mye utendørs opphold med sommertøy (hvorfor jeg pakket ned sokker og langbukser i tilegg er noe usikkert...) behovet for allergimedisinering av guttungen grunnet kattunge i huset, den ikke helt uventede "trenger visst astmamedisin også, men har glemt den, har da heldigvis e-resept", frem-og-tilbake-kabalen mellom svigermor og svigerfar gikk som forventet, og "hva, skal dere hjem allerede etter 10 dager når dere enda har ferie i et par uker til"-praten omtrent også som forventet, men ja, vi DRO hjem. Selv om det regner her.
Nå har vi den andre delen av ferien, rydde huset til bursdagen min, planlegge baking og denslags, montere bokhylle og sånne ting i kjelleren og få tømt noen kasser med bøker og stæsj, tømme ungenes kommode og skap for klær i for små størrelser og overlate dette til min bror, før jeg pakker ut og ser på de fire posene med arvetøy vi fikk med oss fra svigerfar, forklare ungene at "storebarnslego" bør ryddes opp i den store esken som er til slikt før seleskapet siden min 1,5 år gamle niese som elsker å putte ting i munnen kommer, og finne svar på spørsmålet som kommer i alle sms fra de som er opplyst om kaketidspunkt: "hva ønsker du deg?"
Svaret er nemlig egentlig: Drivhus i hagen, og det vet jeg at du ikke kan gi meg, men et tilskudd i den retning er fint. Synes dog det er noe vagt ufint over "ønsker meg penger" som svar så jeg tygger litt på formuleringen. (og blir veldig glad for gaver også, det være seg bøker, blomster, t-skjorte eller pyntegreier, selv om jeg noen kasser med pyntegrier som ikke er pakket opp enda og litt plassmangel for dem, og har en stabel uleste bøker også, sant å si)
Men ja, ferie er fint!