Sv: Bløtkake/sukkerbunn uten egg. Og sjokoladekake
Jeg har bygget båt før jeg, så den er grei. Jeg har til og med sjørøverflagg til å pynte den, så da blir det jo greit vel. (Han fikk kaptein sabeltannblad på ferie nemlig, og de flaggene som var med til å ha på et sandslott man ble oppfordret til å bygge beslagla jeg, han ville ha dem til å leke men da jeg foreslo å ha dem på kaka var han i fyr og flamme, selvsagt skulle jeg ha dem der!
Han fikk båtkake når han ble to. Det var rasende varmt og byggverket gleeeeeeeed da glasuren ble for myk i varmen, jeg endte med å pynte den inni kjøleskapet, og helt pent ble det likevel ikke. Han fikk brannbil når han ble 3 og 4, så nå kjører vi båt igjen nå som han blir 5. Kake som ikke knekker når du tar den av brettet egner seg stort sett greit til bygging. Jeg har pleid å bruke en "familieoppskrift", men den er jo basert på 3-4 egg, så jeg trenger et alternativ, og posen jeg har prøvd som kake et par ganger har jeg altså fort fastslått egner seg til små kakestykker (delt opp før jeg tar den av brettet) eller muffins.
Jeg har da to uker på meg, dette skal jeg nok ordne. Oppskrift på den kulturmelk-kaka?