Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-13, 10:35   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har med hund på utenlandstur

Jepp, det har vi! Hunden vår, fylte 1 år for noen dager siden, er med på campingferien for første gang. Vi har sovet i telt de fleste nettene, men akkurat nå har vi såkalt mobile home en uke. Vi har kjørt gjennom Danmark, Tyskland og Nederland og har blitt godt mottatt alle steder. Det virker på meg som at barn i Tyskland spesielt, er glad i hunder og veldig vennligsinnete. De spør pent om de kan få klappe hunden, og de smiler til henne overalt hvor vi går.

Vi har hatt hunden med på uterestaurant og på campingplassens pub uten problemer. Det har derimot ikke vært lov å ha hund med på campingplassens strand. Jeg satt med henne på en gressbakke inntil stranden og da kom det to damer bort til meg og sa at det ikke var lov med hund i dette området fordi "they piss and shit in the water".

Vi har også vært innom flere fornøyelsesparker, og det har gått helt fint. Hun blir såklart sliten av alle inntrykkene, men hun takler det kjempefint. Mange steder har vi sett vannstasjoner for hunder og egne stativer hvor man kan hente hundeposer. Det har vært veldig varmt så hun har trengt mye drikke. I bilen har vi invistert i kjøleteppe og burvifte. Absolutt verdt pengene! I framsetet hos meg har det vært kokvarmt, men bak i bilen der hunden ligger er det svalt og godt pga. viften.

Det er selvsagt litt mer å ta hensyn til når man har hund med seg. Det blir litt som å ta hensyn til en baby. Den må være med, så alt må legges til rette for at hun faktisk kan være med.

Flere som har erfaringer med hund på ferie?