Sv: Vi har med hund på utenlandstur
Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.
Ormekuren (Praziquantel) som kreves ved innreise fra Sverige (og alle andre land) skal tas 24-120 timer før innreise. Så nært hjemreisetidspunkt som mulig er anbefalt, men altså minimum 24 timer. Dette skal attesteres i hundens pass. Ved reise til Danmark og en rekke andre land kreves i tillegg rabiesvaksinering senest 21 dager før retur til Norge.
I tillegg er det krav om at alle dyr som reiser inn i Norge skal være ID-merket og ha veterinærattest eller EU-pass.
Takk! Det var oppklarende, Sonja. Det betyr at jeg fakttisk IKKE behøver å finne en dyrlege på NordJylland som det aller siste jeg gjør før jeg reiser hjem hvis vi drar til Danmark. Da jeg sjekket min faste dyrlege, mente de nemlig at hunden matte til dyrelege rett før vi kjørte på fergen. og det er en smule upraktisk. vensligvis sjkker jeg jo slikt på net, men vi var hos veterinæren for vaksinering og jeg spurte derfor om råd. Som jeg fikk, men som altså ikke stemte helt med hvordan det skal gjøres.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|