Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-13, 19:58   #16
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hver tredje gravide kvinne under 25 år velger å ta abort

Jeg er veldig kritisk til å dele ut p-piller på linje med kondomer (som uten resept). Som flere over skriver er det en god del negative sider ved p-piller og selv om jeg naturligvis ikke er for en drøss uønskete svangerskap mener jeg virkelig at p-piller og annen hormonell prevensjon skal behandles med den forsiktighet det krever.

Det er helt sikkert en del leger som ikke følger retningslinjene når det gjelder foreskrivning av p-piller og annen hormonell prevensjon, men jeg synes det er et nokså underlig forslag å overføre ansvaret til en annen yrkesgruppe. I prosjektet det er henvist til overfor, er det også poengtert at resultatet krever at langtidsmedikamenter som hormonspiral og p-stav inkluderes,
noe som i hvert fall krever at lege blir involvert i prosessen.

At det er vanskelig å få foreskrevet p-piller når man har fastlege i annen by enn man studerer, eller at det er pinlig å bare oppholde seg på et venterom når man er 21 år gammel er kanskje sant,
men det er faktisk en del av å bli voksen å forholde seg til slike ting og jeg er generelt imot alle forslag som inviterer til å sy puter under armene på folk.
Det er allerede forenklet en god del i foreskrivningsprosessen av p-piller, ved at man kan skrive ut medisin for tre år om gangen,
og at man slett ikke trenger å gjennomgå gu hvis ikke særlige grunner taler for det.

Sist redigert av Appelsin : 04-08-13 kl 21:03.
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat