Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-13, 12:50   #2
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg fraråder omslag som er på hele tiden. Kjøp en sleeve i stedet. Den eneste svakheten med Kindle Paperwhite er at den er litt for tung (213 g uten og 222 g med 3G). Jeg hadde gjerne sett at den veide litt mindre. Med et stort omslag blir den alt for tung. Omslaget frukt har veier 100 g, som riktignok er bedre enn Amazon sitt skinnomslag som veier 160 g. Den ekstra vekten spiller faktisk ganske mye rolle hvis du vil kunne holde leseren i en hånd mens du leser (tips: det vil du). Og egentlig er nok Kindle solid nok til bare å ligge løst i vesken, men jeg bruker en billig sleeve med glidelås for sikkerhets skyld.

Ebokleseren Kobo Glo veier forresten 185 gram. Jeg har ikke prøvd den, men den har samme skjerm som Kindle Paperwhite, og koster omtrent det samme. Ut fra omtalen jeg finner ser den fin ut. Den er sannsynligvis et godt alternativ hvis man skal lese mest norske bøker (ePub/Adobe DRM), men da må man (ulovlig) konvertere bøker kjøpt fra Amazon.

Ben "go bareback" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat