Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-13, 13:42   #78
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men hva mener du da er veien å gå? Jeg ser at mange med letthet kan si seg enig med dette (man må nesten være direkte slem for å være uenig) - men jeg synes så ofte at det i sosiale/radikale tankerekker kommer frem mye om hva man VIL HA, men ikke på hva det skal gå på bekostning av ("de rike" er et veldig vagt begrep, og skal "alle rike" finansiere all økningen av sosiale og medisinske kostnader fremover må riking-definisjonen settes veldig lavt...).

Jeg er ikke akkurat hyperradikal, men jeg skal prøve å si noe om hva jeg mener om dette: Jeg synes for eksempel at vi har et OK skattenivå som vi har nå, og ser ikke behovet for skattelette for folk flest, dvs. slike som meg, som er lønnsmottakere. Når det gjelder formueskatten for de aller rikeste, så er jo det en ideologisk greie - noen av de aller rikeste synes jo det er greit å betale skatt (Thon og Andresen, for eksempel) mens andre flagger ut etter sigende på grunn av skattenivået (Fredriksen). Jeg har ikke filla peiling på business og finans og sånn, så jeg har ikke peiling på dette i det hele tatt, men tenker at påstanden om at man blir skattet i hjel i Norge sikkert ikke er en helt objektiv sannhet.
For øvrig tenker jeg at alle må være med på å betale for økningene i sosiale og medisinske kostnader - å gi etter evne og få etter behov er jo den grunnleggende tankegangen bak velferdssosialdemokratiene som vi har i Norden. Ergo er det viktig å ha flest mulig i verdiskapende arbeid - ergo er det viktig at næringslivet har vilkår som gjør at de kan bli. Men siden Norge AS faktisk går riktig så bra, så kan jeg ikke helt se at det for tiden er nød og armod og akutt krise som tilsier at man straks og med det samme må gjøre noe med skattenivået her til lands.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat