Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-13, 20:43   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Jeg tror mange menn ikke vil ta så mange uker som fedrekvoten nå er, nettet (gravid/mamma sider i alle fall) er fullt av kvinner som klager over at det ikke passer for deres familie at far må ta så mye av permisjonen, pga ditt eller datt eller dott. jeg vet om fedre som er blitt nektet fedrekvote selv om den var lovfestet (jada, mulig loven sier det, men slikt gjør vi ikke her!") og tror ikke det blir lettere for disse om loven ikke sier det. Jeg vet om mang en plass hvor holdningene ikke tilsier at menn vil ta ut så mange ukers permisjon.

Min mann, det er en annen sak. Kvoten var 4 uker når vi fikk eldste, han tok 12. Kvoten var vel 8 uker når vi fikk andre, han tok igjen 12. Så ja, han TAR lang perm og jeg "GIR" ham det. Jeg har bare krevd å få være hjemme til ungen var over 8 mnd (med 100% dekning, inkl ferie) for å kunne fullamme i 6 mnd og være såpass i rute med fast føde at det var gjennomførbart (kombinert med ammefri, jeg var statsansatt og hadde to timer lønnet ammefri, kom sent og gikk tidlig)