Sv: FPs partibarometer
Jeg kjenner flere FrP-politikere som er redelige, snille og smarte folk. En av dem er lesbisk, sånn a propos KrF-tråden, og har vært aktiv i partiet fra lenge før det plutselig ble homovennlig nå nylig. En annen er viden anerkjent som en av Norges mest redelige forretningsmenn, med en utrolig skikkelig måte å behandle ansatte, partnere, investorer og kunder på.
Den første har et veldig stort og brennende engasjement for helse og eldreomsorg, den andre for en liberal skattepolitikk og modernisering av offentlig sektor (den andre røk dog ut i en av Hagens utrenskninger, når jeg tenker meg om). Og samferdsel. Folk som lever av å sende varene sine ut på norske veier, og så bare kan krysse fingrene for at det kommer trygt frem på kjerreveiene de er henvist til, blir gjerne opptatt av samfersel.
Jeg tror dog jeg hadde hatt større problemer med å like og sette pris på en som valgte FrP pga synet på innvandring, og det er vel der de henter de fleste velgerne sine.
Personlig har jeg minst like store problemer med folk som stemmer Rødt. Det er en ideologi som har mye mer antidemokratisk ondskap i seg enn FrP. Men Rødt er det liksom bare litt søtt og kos om folk stemmer, for da er man jo for rettferdighet og mot at folk er styrtrike og sånn og det er da bare fint og flott.