Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-13, 23:58   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: [valg] Blir det frp i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker sånn (også politisk novise):

1. Ved borgerlig flertall kan det være at FRP havner i regjering.
2. Ved borgerlig flertall med stort nok høyre kommer frp ikke i regjering.
3. Ved borgerlig flertall med frp i regjering er det en fordel med mest mulig av de andre partiene for å tone ned frp.

Jeg har vel derfor landet på at det ikke er noe poeng i å stemme rødt for å unng frp.

Jepp.

Og jo flere stemmer som går til hhv Høyre og Venstre, jo mer dras makten mot sentrum.

Man kan jo bare se på regjeringen vi har hatt nå. SV har vært 8 år i regjering, uten å få gjennom særlig mye av sin særegne SV-politikk.

Stem på de DU er enige med, så vil folkets stemmer avgjøre mandatfordelingen på Stortinget. Både Krf og Frp vil kunne komme i regjering, men det er lite sannsynlig at de får gjennom noe av de mer eh.. spesielle meningene sine. Jeg tror at Frp i regjering vil kunne bety mer til vei og politi.

Jeg synes det er viktig at man stemmer på den politikken man ønsker. Det er kun en måte å få gjennomført den på, det er ved å stemme på det partiet man er enig med.