Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-13, 15:07   #18
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.451
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange kalorier pr dag?

Jeg lærte en gang i tiden at en faktisk ikke bør gå særlig under 1800 om dagen om en skal både få i seg alt en trenger av vitaminer/næringsstoffer og opprettholde ok forbrenning. Gitt at dagsbehovet er ca 2000 for en person så var anbefalingen da å kutte 200 kalorier i maten og heller trene bort de 300 andre slik at totalen ble 500 i minus i døgnet. Husker det var flere som fikk ahaopplevelser når de oppdaget at feilen de gjorde var å spise litt for lite slik at kroppen trodde det var hungersnød og holdt på alt den fikk. Sånn ekstremt enkelt sagt selvsagt.

Jeg er forøvrig matvrak og hadde ikke klart meg på 12-1300 om dagen, hadde blitt gretten ganske fort.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat