Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-13, 14:20   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.671
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg lurer litt på om vi ikke har lignende systemer for noen av de som har gått på AAP. Hvor man da har ulike bedrifter hvor den enkelte kan prøve seg på å jobbe. Her er målet å få den enkelte brukeren tilbake mest mulig i jobb, og samtidig kartlegge hvor mye personen har kapasitet til å jobbe. Det er jo ikke utenkelig å feks utvide eksisterende ordninger på dette område og også la det omfatte noen av de som mottar sosialhjelp.

Dette er helt vanlige tiltak og heter arbeidsutprøving. Det foregår i egnede bedrifter og ledes (i teorien i hvert fall) av folk med kompetanse. Dette koster enormt mye, og å sette inn slike tiltak på sosialstøttemottagere tror jeg vil være lite hensiktsmessig. Når noen er langtidsbruker av sosialstøtte, bør man heller kartlegge hvorfor.

Jeg vil også si at jeg ikke er komfortabel med at en eller annen tilfeldig person som mottar sosialstøtte skal komme og være i barnehagen til ungen min bare fordi det ser pent ut på papiret.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat