Sv: Middag i hverdagen?
Vi (det vil nesten alltid si jeg) lager ordentlig middag 99% av dagene, og jeg vil påstå at det er ganske variert mat. Det er selvfølgelig dager der det ikke er så mye inspirasjon, eller tid til annet enn noe veldig enkelt, men det er virkelig sjelden at det ikke er noe som kan kalles middag. Siden jeg ikke orker å spise frossenpizza i det hele tatt lenger, og det er meg som planlegger maten, så er det svært lite av det hvis jeg er hjemme. Hvis de andre spiser det, tar jeg heller noe annet. Bruker mer tid på matlaging og å prøve nye ting i helgene, men jeg kan også godt prøve noe nytt på en ukedag. Det går litt i perioder hvor flink jeg er til å finne nye oppskrifter, lese i kokebøker og finne god mat på nett. Men jeg liker jo egentlig det, og trenger en god del variasjon for å være fornøyd med maten. Det er ihvertfall mye mer enn 10 retter vi varierer mellom. 
Familien spiser samlet, hvis alle er hjemme da.
Hvis jeg skal prøve med på en liste over vanlige hverdagsmiddager:
Gryter - forskjellige typer kjøtt/grønnsaker/bønner/linser, med eller uten tomat, forskjellig krydder/urter
Laks, torsk og andre typer fisk med ganske mye forskjellig tilberedning og tilbehør
Fiskekaker, poteter og salat eller revne gulrøtter + rømme
Forskjellige salater med og uten kjøtt
Indiske retter med ris og naanbrød og koriander og raita osv
Supper, mange forskjellige
Wok
Kylling, helstekt
Kyllingfilet i mange varianter
Suppelapskaus med rotgrønnsaker
Pasta med kjøtt/grønnsaksaus
Tortillas/taco, helst Hellstrømsk hvis jeg kan velge
Svinefilet, gjerne grillet, for eksempel med grønnsaker i folie
Lasagne
Hjemmelaget pizza
Hjemmelagde kjøttboller
Tilbehør, forskjellige typer mos, selleri, blomkål, søtpotet, gulrot, stekte grønnsaker, ovnsbakte grønnsaker..
Og helt sikkert masse som jeg ikke kommer på i farten.
Sist redigert av Filifjonka : 29-08-13 kl 13:10.
|