Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?
Vi skal overta nytt hus med høvelig grei plen på 400 kvm nå på lørdag.
Når vi kjøpte huset var plenen normalt vedlikeholdt, men gjennom sommeren har vi jo sett at den har vokst og vokst, og vi har fundert på hvordan han skulle ordne dette før overtakelse.
Nå var jeg akkurat innom selger akkurat nå for å måle ei verandadør og jeg spurte han "hvordan har du tenkt å få ordnet plenen til lørdag?"
Det hadde han ikke sjans å ordne, svarte han. Der måtte man inn med ljå og større maskiner og det rakk han ikke til overtakelse.
Jeg ble paff, og svarte at det kunne han ikke mene. Jeg spurte om leietakerne hans (huset har altså vært utleid) ikke hadde hatt noe ansvar for dette i sommer, og da kunne han fortelle at det hadde de hatt, men de hadde ikke gjort det. Jeg svarte at det føltes uretterdig at det var et problem som VI blir sittende igjen med, for her snakker vi jungel altså.
I mitt hode så er dette det samme som å overlate huset uten å ha vasket eller at noe annet har blitt i vesentlig dårligere forfatning enn det var på visningen. Det er snakk om mange herrens dagers arbeid, eller mange tusen kroner på anleggsgartner.
Jeg har snakket med megler i kveld, som skulle sjekke opp det juridiske, for han hadde aldri vært borti at noen hadde solgt hus med plen og levert fra seg hus med jungel før.
Noen som har vært borti noe lignende, eller har noe jeg (eller han :leiseg: ) kan slå i bordet med her?
Vi har egentlig ikke tid til å ikke overta nå, for det er jo vårt eneste virkemiddel. Vi skal reise bort lørdag og ha inn bestilte snekkere ei uke for å bytte gulv i store deler av huset mens vi er borte.
Faen, jeg er så skuffet. Det kommer til å koste oss kanskje 5-10 000 å ordne dette hvis vi skal kjøpe inn hjelpa.